måndag 29 mars 2010

Oschlo

Jag har nästan precis kommit hem från Oslo nu, vi har haft sååå kul!!! Haha, vilken helg det har varit. Så skönt att komma bort ett tag sådär ibland!

Jag och Emelie jobbade i fredags, ville komma iväg så tidigt som möjligt efter stängning, men såklart så skulle det krångla lite, så vi kom iväg vid halv 8 på kvällen ungefär. Då började jag, emelie, niclas och robban våran roadtrip till Norge! Bilfärden tog väl lite mindre än 6 timmar, så det var inte så farligt.

Väl framme i Oslo så åkte vi hem till Marcus som bor i en etta där, där bodde vi hela helgen! 5 pers i en etta, haha, men med en relativt stor etta och 2 uppblåsbara madrasser så gick det hur bra som helst. :) Det var mycket fest o god dricka ;) men vi hann med lite sightseeing i alla fall. Vi gick runt lite, och så blev det lite shopping också. Emelie visade oss vart hon brukade jobba på Steen & Ström, och sen var vi och åt på Friday's, där tog jag en 'hot shot' för första gången, är ju inte ett stort fan av varesig kaffe eller grädde, haha men den gick ner ändå ;)

Ett tips bara, om ni nån gång har planerat att sova 3 personer på en luftmadrass som läcker som man har försökt laga med tejp och tror att det ska hålla, tänk om! Haha! Jag vaknade på morgonen av att hälften av luften har gått ut och tyngden av de andra personerna vid sidan om gjorde att jag typ låg i uppförsbacke. Det var inte jätteskönt :)

Det blev utgång både på fredagen när vi kom fram (haha, vi hann vara ute en timme i alla fall, på ett ställe där nästan alla verkade vara svenskar!), och på lördagen. Det var så trevligt så :D

Upptäckte att det är löjligt dyrt att åka taxi i Oslo! Shit.

Hemfärden gick jättebra också, är lite trött nu men det känns helt okej ändå.

Det var verkligen en lyckad helg med mycket trevligt sällskap!

Imorgon får jag hämta nyckeln till min nya lägenhet!!! :D Är så glad för det, mamma ska följa med och få se lägenheten för första gången. Sen kommer Christoffer o ska hjälpa mig packa och sen kommer han säkert få hjälpa mig att måla om de där två fondväggarna också, haha vare sig han vill eller inte! Marre ska hjälpa mig med det sen också. På onsdag flyttar jag in =)

Ska ta en snabbdusch nu, och sen är det sängen för mig. Blir mycket att göra imorn och de närmsta dagarna!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar