tisdag 12 januari 2010

Att välja glädje

Ikväll börjar jag läsa Kay Pollaks bok "att välja gläde, en bok om att få ett bättre liv. Bara de första sidorna jag läst nu fick mig på bätttre humör. Har känd mig ledsen och nedstämd i flera dagar nu, men det är dags att välja glädjen i livet. Och hur jobbigt allt än känns nu så tror vet jag att det kommer bli bättre, jag kommer må bättre. Hur många har inte gått igenom perioder i livet där allt var jobbigt och så jävla blä? Och kämpar man så kan det gå ännu snabbare att må bättre, även om man ibland bara får ge det tid...

Har i alla fall blivit tipsad om den här boken, och får låna den av mamma. Tror att det är en nyttig bok att läsa, får hålla er uppdaterade vartefter jag läser boken, så får vi se om den är så bra som så många säger...




Kramar!

Just det. Verkar inte som att jag får den där lägenheten med uteplats ändå.. ännu en grej att deppa över. Äh, sätter mig o läser nu! Det verkar behövas...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar