söndag 31 januari 2010

Idag

Idag har jag jobbat, det blev rätt stressigt, vi skulle ha varit tre som jobbade idag, men en var sjuk.. så det blev bara jag och Sandra, i alla fall till en början, sen fick vi in Zanna, tack o lov =) Det var lugnt till en början, sen vid strax efter 12 när Sandra fick gå på lunch och jag var ute själv i butiken så kom det värsta ruschen! Helt plötsligt är det massa folk i butiken, jag hade flera kunder att hjälpa på jeans och när jag tittar mot kassan ser jag hur det har bildats en kö! Haha.. fick springa fram och ringa ut Sandra som fick komma ut på sin lunch.. Jobbigt när man inte hinner hjälpa alla kunder, men sen blev det lite bättre. Och Zanna kom och hjälpte oss att städa i butiken sen.

Gick hem med värsta tunga kassarna, fick handla mat på stan för man kommer ju aldrig iväg till Willys eller ICA Maxi längre, usch dyrt o handla på Ica o Konsum på stan, men vad ska man göra?? Som tur är har jag hört att Willys i Moraberg öppnar i vår... Skönt det! Och när jag flyttar till grusåsen blir det ju ännu närmare.

Hoppas bara att allt med lägenheten går igenom.. kan bli lite strul för att jag inte kan skicka in nåt arbetsgivarintyg från Brother&Sisters, men hoppas det från JC räcker!! Annars blir jag arg.. nu är ju den där lägenheten min redan känns det som. Och snälla, är det inte dags att saker och ting börjar gå min väg nån gång snart?? Har haft snart 4 jävligt jobbiga månader... visst inte allt har varit dåligt, jag har familj och vänner som bryr sig och vi har haft kul tillsammans som alltid. Men när man mister nån man älskar så känns det som om livet helt går sönder. Allt man byggt upp bara ramlar ner, och de säger att tiden läker alla sår, men ibland är det svårt och se det. Men kanske blir allt bra någon gång?

Oh well, får fokusera på att må bra! Börjar trots allt må bättre ändå, det är bara ibland som det känns riktigt jobbigt.

Jaja, jag och Marre hade iaf tacokväll, hon åkte hem för en stund sen. Det var gott, och obligatorisk Cola Zero till =) Vi snackade med Mernosh på Skype, hon är ju i Norge! Sen kollade vi lite roliga klipp på youtube och nu sitter jag här o bloggar o ska snart kolla lite How I met your mother-klipp, så jävla kul det programmet!! Barney och Marshall e roligast... haha. Älskar Barneys kommentarer, snacka om att ta livet med en klackspark! Smart kille ;)

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar